2013. november 30., szombat

Karácsonyfa díszek készítése - DIY

Csenge már hetek óta rágja a fülemet, hogy kezdjünk hozzá a karácsonyfadíszek készítéséhez.Pár napig itthon volt így hozzáláttunk, először is feltérképeztük a lakást, hogy van-e még olyan gömbünk amit nem festettünk még, ki, meg olyan újrahasznosítható anyagokat kerestem amiből esetleg még szép díszt is lehetne csinálni.

Először is egy olyat mutatok amit 2 éve csináltunk meg. Kéznél voltak a műanyag flakonok és azzal semmi más dolgunk nem volt, csak levágni az alját és egy kis akrill festékkel mintákat festeni rá. Ez már egy kis óvodás gyermekkel is elkészíthető.








Mivel akad itthon egy pár bébiételes üveg tetővel , evidens volt, hogy ezekkel is kezdeni kellene majd valamit. Egyenlőre csak a tetőket vetettük be.


Mozaikragasztóval lekentem a letisztított kupak belsejét, majd egyesével elkezdtem beleragasztani a strasszköveket. Ragasztás előtt nem árt a kupakot kilyukasztani, hogy fel is lehessen akasztani.
A hézagokba csillámos ragasztót nyomtam. A külső részét le lehet fújni vagy kenni bármilyen színűre, de akár oda is lehet ragasztani.

Vettem polisztirol gömböket, mert végre szeretném megcsinálni a gombostű-flitter kombinációs díszt, de egyenlőre egy sokkal egyszerűbb és gyorsabb módszert választotta.

Ragasztópisztollyal ragasztottam fel apró gyöngyöket, egy kampó és már készen is van.

Ugyan ebből a gömbből lehet készíteni édes kis muffinokat is.





A csillámot és a kapszlit PVA ragasztóval ragasztottam fel. A csillám helyett lehet használni műhót is. Én papírboltban láttam, egy zacsival 450 Ft volt, de mivel az adagot túl soknak tartottam pár díszhez, így azt nem vettem meg.

A végén egy minden háztartásban megtalálható anyagot használtunk fel. Ez pedig a száraztészta volt. Csenge lelkesen alakítgatta a formákat, ragasztás után pedig boldogan mázolta össze őket rózsaszínre és szórta be csillámmal a hópelyheit.






Viszont az én nagy személyes kedvencem a Csenge tenyérlenyomatos gömbjei.


Folytatása következik majd a díszeknek is. Holnap ajtódíszeket készítünk majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése