2013. november 22., péntek

Sütőtökös-tökmagos buci

Vannak napok amikor elfelejtek kenyeret venni, ilyenkor jön az, hogy valamit sütni kellene reggelire.
A héten vettem egy receptújságot karácsonyi receptek miatt. Ebben volt benne Limara egyik receptje. Már napok óta szemeztem az erkélyen lévő sütőtökkel, így adott volt, hogy azt csinálom meg.


Későn kezdtem hozzá, így este 8 lett mire megkelt a tészta és már nem volt kedvem kicsi zsömléket csinálni belőle. Hanem szétvágtam 5 darabra és kis cipókat formáztam belőle. Jó kis békebeli hamburgerzsemle méretűek lettek.

Melegen, egy kis kecskesajttal isteni volt.

Hozzávalók:
- 55 dkg finomliszt,
- 2 tk só,
- 14 dkg natúr joghurtot ír a recept, de nekem csak tejföl volt itthon, azzal is jó lett
- 2 ek olaj (tökmag vagy oliva)
- 10 dkg sütőtök püré
- kb 2 dl víz
- 4 dkg friss élesztő
(recept szerint 10 ek tökmag, de én elhagytam)

Már írtam, hogy én kenyérsütő géppel dagasztok, ez most is így volt.
Annak akinek nincs: tálba szitáljuk a lisztet, elkeverjük sóval, majd közepébe mélyedést készítünk. Ide öntjük a joghurtot, az olajat, a sütőtök pürét és a vizet. A tetejére morzsoljuk az élesztőt. Alaposan átgyúrjuk a tésztát. Akkor jó a tészta ha elválik a deszkától. Letakarjuk 40-45 percig pihenni hagyjuk.
Lisztezett felületen ujjnyi vastag téglalappá nyújtjuk. A téglalapot hosszában kettévágjuk. Az így kapott téglalapokat félbehajtjuk. A félbehajtott tésztát éles késsel 5-5 darabra vágjuk.
Sütőlapra 5-5 kupac  1 ek. tökmagot szórunk, erre ültetjük rá a tésztát. Letakarjuk és 30 percig pihentetjük.

A megkelt bucikat lepermetezzük vízzel és az előmelegített sütőben 20 percig sütjük.





Jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése