2013. november 22., péntek

Baba játékok újrahasznosított anyagokból

Az üzletek polcai telis tele vannak csecsemőknek, kisbabáknak való játékokkal, de amint meglátod az árukat, gondolkodóba esel, hogy biztosan szükség van ennyi mindenre? Máshogyan nem lehet a baba szem-kéz koordinációját fejleszteni? Mondjuk olyan eszközökkel amik a háztartásban megtalálható, kidobásra szánt tárgyakból, anyagokból készül.

Maja nekem előszeretettel szedi ki egyesével a pelusos zsákból a pelenkát, vagy a pelustartó zacsikat, amiket persze utána már nem lehet ugyan úgy visszatenni a dobozásba. Legújabban a popsitörlő kendőt vadássza le.

Gondoltam, ha már ennyire szereti azt a dobozt és ennyire szeret húzgálni, akkor csinálja olyannal amivel utána újra és újra megteheti.





Semmi más nem kell hozzá, mint egy üres popsitörlős doboz és különböző anyagok csíkra vágva és összecsomózva. Olyan lesz mint egy bűvészdoboz, csak, húzza és húzza. Édes volt mert eleinte nem értette, hogy miért nincs vége. Mostmár ha kihúzta az összeset utána még a tetejét is lezárja.
Én egy kicsit feldobtam a doboz oldalát decoupage ragasztással.

Csenge és most Maja is első perctől fogva előszeretettel nézte azt, ahogy az ásványvizes palackban hullámzik a víz, ahogy mozgatom. Gondoltam megfejelem egy kicsit a dolgot. Voltak itthon kicsi, 2 dl műanyag flakonok. Ezeket megtöltöttem vízzel és mindenféle gyöngyöt, köveket, apró Kinder figurákat, csillámport szórtam bele. A vizet meg lehet színezni ételfestékkel vagy akár temperával is.
Olvastam olyat is, hogy van aki 1:1 arányban víz és folyékony glicerin keverékét teszi a palackba, lehet bele tenni olajat is, hogy érdekesebb legyen, a két különálló anyag mozgása. Én egyenlőre tesztüzemmódban  csináltam két flakont, hogy hogy reagál majd rá. Egyenlőre pozitív a visszajelzés részéről.






 

A harmadik projekt, az, hogy hogyan hasznosítsuk újra a chipses dobozt.
Nem kell hozzá semmi, csak pár méter 0,5 cm szalag (igaz, jó bármekkora is, vagy akár fonal). Ki kell lyukasztgatni az oldalát.  Azokon átfűzni a szalagokat, úgy hogy oda-vissza lehessen húzógatni. Csomót kötni a végeire, én gyöngyöt és húztam rá és készen is van.


Jééé, lehet húzogatni :D
 
 


Folytatás következik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése