2013. november 12., kedd

Diós cookie

A lányom már hetek óta nyaggat azzal, hogy csináljak csokiskekszet. Annyira egyszerű, de semmi kedvem nem volt maszatolni vele, aztán tegnap este mégis megsütöttem. Erre mondják azt, hogy ronda, de finom.


Hozzávalók (ez dupla adag):
- 2 pohár liszt (a pohár 2,5 dl)
- 1 púpos tk szódabikarbóna
- nagy csipet só
- fél pohár cukrozatlan kakaópor
- 20 dkg vaj
- 1 pohár barnacukor (én most felesben  csináltam mert elfogyott a barna)
- fél pohár porcukor
- 2 tojás
- vanília aroma (ha nincs jó a vaníliás cukor is)
- 1-1 tábla ét és fehércsoki
- nagy marék dió durvára  aprítva
- lehet bele tenni 2 csapott tk instant kávét is

A puha vajat a cukrokkal habosra keverjük, majd hozzáadjuk a tojásokat, a vanília aromát és a kávét. Jól összekeverjük.

Egy külön tálba keverjük össze a száraz hozzávalókat (mint a muffinnál), majd a két tál tartalmát egy spatula vagy kanál segítségével keverjük össze, de csak addig amíg masszává össze nem áll.

Amerikai oldalon olvastam olyat hogy a tésztát fóliára halmozzák és csinálnak belőle egy rudat és pár órára hűtőbe teszik, így könnyebb vele dolgozni, mivel ehhez nem volt türelmem és időm se, én maradtam a hagyományos módszernél. Sütőlapra halmoztam őket, kellő távolságot hagyva a halmok között. A tetejüket lelapítottam. Igaz elég ragaszkodó a  tészta :) Igaz sütés során egymáshoz is ragaszkodnak, ha nem hagyunk kellő távolságot.

Előmelegített sütőben kb 8 perc alatt megsütjük, akkor jó, amikor elveszti a tészta a fényességét.

Tepsin kell hagyni kihűlni, kb 20 perc múlva fogyasztható, akkor kellően megszikkad. Nem kell megijedni amikor melegen megpróbálnád kivenni a tepsiből tuti el fog törni.
Sütis dobozba eltéve még pár napig - már ha marad belőle - puha és finom marad.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése