2013. december 7., szombat

Mikulás sütije- csokis pöfeteg

A héten minden  gasztronómiával foglalkozó facebook csoportban és oldalon ebbe a sütibe botlottam.
Csenge még hisz a mikuban és szeret neki kitenni sütit, ezért meg is sütöttük a pöfetegeket. Úgy gondoltam hasonló lesz majd a csokis cookiehoz (azt imádom) vagy kicsit browneis lesz. De ebben most csalódtam.
Igaz Csengének ízlik.





Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 12 dkg holland kakaópor
  • 1 cs sütőpor
  • 30 dkg cukor
  • 1 tk gyömbérpor (most elfogyott, helyette mézeskalácsfűszert tettem bele)
  • 1 cs bourbon vaníliás cukor vagy 2 cs sima vaníliás cukor
  • csipet só
  • 12 dkg vaj
  • 4 tojás
  • 1 tábla étcsoki (elhagyható)
  • porcukor és kristálycukor.


A száraz alapanyagokat össze kell keverni, majd a vajjal és a tojással masszává gyurmázni.
Több féle receptet elolvastam, volt ahol fél óra pihentetést, máshol 2 órát írtak, én a középutat választottam, így kicsit több mint egy órát pihent folpack alatt a hűtőben.

Utána be lehet vonni a gyermekeket a gyártásba. Én formáztam a dió nagyságú golyókat, Csenge pedig először kristálycukorba, majd porcukorba forgatta meg őket.

Sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól kellő távolságba bepakoltuk és kb 15 percig sütöttük. 

Legközelebb (már ha lesz legközelebb) én hamarabb kiveszem, mert így nagyon kemény lett.

Az illata isteni a mézeskalács fűszertől, és az ízén is sokat dobott, de nem estem tőle hanyat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése