2013. október 15., kedd

Olivabogyós kenyér

Néha rászánom magam és sütök itthon kenyeret. Azért is szeretem az itthonit, mert olyankor olyan isteni kenyérillat járja be a lakást. A másik szempont, hogy ezekből a kenyerekből elég egy szelet is és jól is lakik vele az ember.

Egyik nagyon jól sikerült recept az Olivás kenyér.



Hozzávalók:
- 90 dkg liszt
- 3 dkg élesztő
- 1 ek só
- 0,6 dl olivaolaj
- 0,55 l víz
- 1 tk porcukor
- 5-5 dkg zöld és fekete olivabogyó karikára vágva

A lisztet átszitáljuk és langyos helyen hagyjuk. A vizet meglangyosítjuk, kevés cukrot hozzáadunk, belemorzsoljuk az élesztőt. Hozzáöntjük a liszthez és olivaolajjal együtt gépben vagy kézzel bedagasztjuk. A tetejét megszórjuk liszttel, letakarjuk és langyos helyen 1 órát kelesztjük.

Lisztezett deszkára borítjuk, beledolgozzuk a bogyókat és formázhatunk belőle 3 egyforma cipót, vagy fonhatjuk is (én egybe hagytam) tepsire tesszük, 10 percet kelesztjük, majd vizes ecsettel megkenjük és 180 fokra előmelegített sütőben ropogósra sütjük.

Nagyon későn lett kész és már nem vágtam meg, másnap ez volt a reggeli akkor meg elfelejtettem lefotózni a szeleteket. Nagyon tömör és finom volt a belseje, a külseje pedig isteni ropogós.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése