2013. október 28., hétfő

McMuffin házilag

Egy időben teljesen rá voltam kattanva a McDonalds-os reggeli mcmuffinra.
Végre találtam hozzá egy jó receptet és így most már itthon is eltudom készíteni.

Este lett kész,így örültem, hogy 1 normális képet is tudtam róla csinálni, reggel meg mind elfogyott :)


Hozzávalók:
- 56 dkg liszt
- 2 tk cukor
- 1 tk só
- 2 tk szárított élesztő
- 2 tk vaj
- 3 dl tej
- kukoricaliszt (elhagyható, ebben kell megforgatni a zsemléket)

A hozzávalókat én kenyérsütőgép dagasztóprogramjával összeállítottam. De ha anélkül csináljátok akkor, akkor az élesztőt langyos tejben a cukorral fel kell futtatni, belekeverni a vajat. Átszitáljuk a lisztet, beletesszük a sót és az élesztős tejet, összegyúrjuk és és 1 órát kelni hagyjuk.

Miután megkelt a tészta fél centisre kinyújtjuk és kiszaggatjuk. A pogácsákat kukoricalisztbe forgatjuk és pihentetjük 1 órát. Mivel a jó idő miatt  nincs túl meleg a lakásban és az istennek nem akartak kelni a zsemlék, betettem a felmelegített sütőbe őket és nem zártam rá az ajtót. Gyönyörűen elindultak felfelé.

Ezek után forró serpenyőben mind a két oldalát meg kell sütni. Én a felét hagytam a sütőben megsülni, a másik felét a serpenyőben sütöttem meg. Mind a kettő ugyan olyan jó lett.

Egy darabit eldugtam, mert kíváncsi voltam, hogy mennyi ideig ehető, és ma a második nap is isteni finom, nem száradt ki.

Félbevágva mind a két oldalát megpirítva, baconszalonnával és tükörtojással isteni.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése